وبلاگ روانشناسی

مرجع مقالات روانشناسی

وبلاگ روانشناسی

مرجع مقالات روانشناسی

تاثیر هوش در موفقیت تحصیلی

موفقیت تحصیلی و هوش رابطه مستقیمی با یکدیگر دارند. شخصی که از هوش بالایی برخوردار است در صورتی که شرایط محیطی نیز مساعد باشد و فرد انگیزه کافی برای مطالعه داشته باشد، در زمینه تحصیلی پیشرفت خواهد کرد. البته این بدان معنا نیست که اگر شما در زمینه تحصیلی موفق نباشید لزوما فرد باهوشی نیستید. هوش ابعاد مختلفی دارد و صرفا به هوش ریاضی و تجربی محدود نمی‌شود. متاسفانه اکثر خانواده‌ها می‌خواهند که فرزندشان دکتر یا مهندس شود و این اجازه را به فرزندان خود نمی‌دهند که در زمینه ای که استعداد دارند یا به آن علاقه دارند، ادامه تحصیل دهند. مشاوره تحصیلی فرصتی مناسب است تا با آگاهی از زمینه هوش برتر خود و استعدادیابی تحصیلی، در حیطه ای که احتمال شکوفایی و پیشرفت تان وجود دارد، انتخاب رشته کنید و به فعالیت بپردازید.


موفقیت تحصیلی و ارتباط آن با استعداد یابی

از عوامل مهم در موفقیت تحصیلی، هوش و انگیزه فردی است. هر فردی خصوصیات منحصر به فردی دارد. برخی در علوم و ریاضیات بهتر عمل می‌کنند و برخی دیگر در ادبیات، هنر یا رشته‌های ورزشی. پس استعدادیابی تحصیلی عاملی مهم در شکوفایی مهارت‌ها و توانایی شماست. از طرفی زمانی که استعدادهایتان را کشف کنید می‌توانید به درستی انتخاب رشته کنید. عاملی که باعث افزایش انگیزه و تلاش بیشتر برای رسیدن به اهدافتان نیز میشود. 


انواع مختلف هوش و رابطه آن با موفقیت تحصیلی

طبق نظریه گاردنر، محدود کردن هوش تنها به هوش منطقی، ساده کردن بیش از اندازه صورت مسئله است. به گمان او گونه‌هایی دیگر از هوش نیز وجود دارند: هوش تصویری فضایی، هوش کلامی زبانی، هوش منطقی ریاضی، هوش اندامی جنبشی، هوش موسیقیایی، هوش میان فردی، هوش درون فردی، هوش طبیعت گرا. آنچه مسلم است شما در یکی از انواع هوش بهتر از سایرین هستید. پس کشف هوش برتر خود و دنبال کردن استعدادهایتان که به انتخاب رشته صحیح نیز منجر میشود، در موفقیت تحصیلی شما تاثیر شگرفی خواهد داشت.


چگونه به موفقیت تحصیلی برسیم؟

برای رسیدن به موفقیت تحصیلی مناسب، لازم است در ابتدا این سوال را از خود بپرسید که هدف از رسیدن به موفقیت در تحصیل چیست؟ پاسخ اغلب ما به این سوال معمولا انتخاب شغل مناسب، رسیدن به موفقیت شغلی و پیشرفت در آینده است. پس برای رسیدن به موفقت تحصیلی و شغلی لازم همراستا با هوش برتر خود حرکت کنید. در ادامه مشاغل مناسب برای هر نوع از هوش را مشخص کردیم:


1- هوش تصویری فضایی: معمار، هنرمند، مهندس، مجسمه ساز، عکاس


2- هوش کلامی زبانی: نویسنده ، وکیل ، شاعر ، معلم ، سیاستمدار


3- هوش منطقی ریاضی: دانشمند ، ریاضیدان ، برنامه نویس کامپیوتر ، مهندس ، حسابدار


4- هوش اندامی – جنبشی: رقصنده، هنر پیشه، ورزشکار، پیمانکار، جراح


5- هوش موسیقیایی: موسیقی دان، خواننده، رهبر ارکستر


6- هوش میان فردی: رهبر، مدیر گروه، فیلسوف، مشاور، فروشنده و سیاستمدار


7-هوش درون فردی: نویسنده، نظریه پرداز، روانشناس، کارشناس الهیات


8- هوش طبیعت گرا: زیست شناس، باغبان  مزرعه دار


 


یادگیری و نقش آن در موفقیت تحصیلی

یادگیری نیز با هوش و موفقیت در تحصیل در ارتباط است. پس برای رسیدن به موفقیت تحصیلی لازم است در ابتدا پایه‌های یادگیری خود را تقویت کنید. هر فردی براساس هوش، توانایی‌ها و ویژگی‌های فردی از روش‌های یادگیری خاص خود بهره میگیرد. استفاده از فلش کارت‌ها، بلند خوانی، مطالعه با دیگران، تصویر سازی ذهنی و... روش‌های معمول یادگیری هستند. پس شرایطی که یادگیری تان افزایش پیدا میکند، شناسایی کنید و موقعیتی مشابه برای خودتان فراهم کنید.



راه حل رسیدن به موفقیت تحصیلی

همانطور که ملاحظه می‌کنید یک راهکار کلی برای تمامی جویندگان موفقیت تحصیلی وجود ندارد. با توجه به آنچه گفته شد نکته مهم در رسیدن به موفقیت تحصیلی انتخاب رشته کنکور براساس استعدادهایتان است. بدیهی است اگر شما اصلی‌ترین و مهم‌ترین گام در جهت رسیدن به موفقیت تحصیلی را اشتباه بردارید به طور یقین در مراحل بعدی دچار دشواریهای فراوانی خواهید شد. مشاوره روانشناسی تحصیلی با بهره گیری از مجموعه ای متنوع از آزمون‌ها و تست هوش و خلاقیت به شما کمک میکند تا در جهت شناخت استعداد حقیقی خود و انتخاب مسیر صحیح قدم بردارید. عاملی که با انگیزش بیشتر برای رسیدن به هدف همراه میشود تا بتوانید آینده ای درخشان را تجربه کنید.


خرید ویلا در شمال - خرید ویلا ارزان در شمال- خرید ویلا لوکس در شمال

شمال یکی از مناطق دل انگیز ایران است. در بعضی از ماه‌های سال شمال، بهشت ایران است و خیلی از هم وطنان برای سفر و استراحت چند روز به شمال میروند.

باتوجه به رفت و امد و زیاد  به شمال خیلی از هم وطنان عزیز قصد خرید ویلا در شمال را دارند که هنگام سفر به شمال از امکانات رفاهی خوبی برخوردار باشند و از مناظر زیبا شمال لذت کافی را ببرند.

باتوجه به این قضیه توضیحات مختصری درباره مناطق جذاب و دیدنی شمال آورده‌ایم تا عزیزانی که قصد خرید ویلا در شمال را دارند آشنایی بیشتری نسبت به مناطق جنگلی و ساحلی داشته باشند و بتوانند بهترین انتخاب را بکنند.

اگر به دنبال یک ویلا قیمت مناسب و ویلا لوکس و زیبا با ویویی عالی در شمال هستید میتوانید با مراجعه به https://bit.ly/2nPrv5d ویژگی های خرید ویلا ارزان در شمال را بررسی کنید و سپس اقدام به خرید کنید

یکی از مناطق دل انگیز شمال فریدون کنار است

از شهرهای کناره ساحل خزر است که در میان شهرهای آمل، بابل، بابلسر و محمود آباد قرار گرفته است. این شهر با ساحل ماسه ای به امتداد ۱۰ کیلومتری که دارد از قدیم الایام مکانی برای تفریح بوده است و هم اکنون به خاطر محیط زیست درنای مشهور سیبری به نام امید مشهورتر شده است. منطقه های تاریخی و قدیمی شهر به نام های دامگاه پرندگان ازباران و سوته پل دیدن دارند. زمین های شالیزاری منطقه به همراه بازار بزرگ ماهی فروشان، باغ پرندگان و پارک های جنگلی مانند زاهدکلا و سوته از دیدنی های فریدون کنار هستند.

جدای از مناطق دیدنی شهر، تالاب فریدون کنار ارزش زیست محیطی بسیار بالایی داشته و همه ساله میزبان پرندگان مهاجر مختلفی است. این تالاب با قوهای وحشی زیباتر از همیشه می شود.

اگر قصد خرید ویلا در شمال را دارید و فریدون کنار انتخاب شماست برای دیدن ویلاهای مورد فروش در این منطقه به سایت خرید ویلا شمال با املاک موسوی، مرکز فروش ویلاهای شمال سر بزنید تا با قیمت مناسب صاحب ویلا خوب و با محیط عالی شوید.

یکی دیگر از مناطق جذاب شمال که مناظر زیبای جنگلی را به نمایش در می‌آورد شهر نو و جاذبه‌های اطرافش است. اگر قصد خرید ویلا در شمال را دارید یک منطقه زیبا و به شدت رویایی است.

شهر نور یا سولده قدیم یکی از شناخته شده ترین و بهترین مناطق شمال ایران برای سفر است و خانواده ها و جوانان در تمام طول سال، به سمت این شهر رهسپار می شوند. این شهر ساحلی در کنار دریای خزر قرار گرفته و در اطرافش منطقه های گردشگری بسیاری دارد. جدای از ساحل آن که معروف بوده، در سمت جاده شهر نور به چمستان با پارک جنگلی کپشل روبرو خواهید بود.

همچنین اگر کمی به درون جنگل پیشروی کنید، می توانید دریاچه الیمالات و آبشار آب پری را هم ببینید. آبشار آب پری در ۵ کیلومتری شهر نور است. دریاچه الیمالات هم تا نور حدود ۸ کیلومتر فاصله دارد. آبشار سیسنگان، حرام او و ونوش به همراه روستای یوش با خانه زیبای نیمایوشیج از دیگر مناطق توریستی اطراف شهر نور هستند.

در کنار شهر هم کاخ تمیشان و پارک جنگلی نور را برای بازدید انتخاب کنید.

دو منطقه زیبا شمال که یکی ساحلی و دیگری جنگلی بود را معرفی کردیم برای خرید ویلا لوکس در شمال با amlakmosavi.com ارتباط بگیرید و با مشاهده ویلاهای بیشتر در مناطق مختلف شمال انتخاب های خود را بررسی کنید.

 

ازدواج موقت | علل گرایش و قواعد صیغه ازدواج موقت

ازدواج موقت که به نام های مُتعه، نکاح موقت، و صیغه نیز شناخته می شود. یک نوع ازدواج رایج در مذهب شیعه می باشد که در آن عقد ازدواج به شکل دائم نبوده و برای مدتی معین همراه با مهریه ای معلوم جاری می شود. در ازدواج موقت طلاق وجود ندارد و با پایان یافتن زمان صیغه، زوجیت از بین می رود. همچنین مرد می تواند باقی زمان صیغه را به زن ببخشد و زوجیت تمام بشود. صیغه موقت در تمامی شاخه های اسلامی پذیرفته شده نیست ولی شیعیان آن را مشروع می دانند.


علل گرایش به ازدواج موقت یا صیغه

ازدواج موقت به عنوان راهکار برای افرادی پیش بینی شده است که شرایط ازدواج را ندارند، ولی مایل به برقراری رابطه با جنس مخالف هستند. در واقع زن و مرد می توانند در یک رابطه شرعی با یکدیگر قرار بگیرند بی آن که الزامات ازدواج را داشته باشند. برخی افراد برای ازدواج در سن بالا نیز صیغه موقت می کنند. متاسفانه شکل و علت صیغه تغییر کرده است و از هدف خود دور مانده است. بسیاری از افراد به بهانه این که صیغه شرعی می باشد، میل به تنوع طلبی یا بی بند و باری خود را با یک پوشش شرعی ارضا می کنند.


قواعد ازدواج موقت

ازدواج موقت باید زمان مشخصی داشته باشد و زن مهر معلومی را هنگام ازدواج طلب کند. با تمام شدن مدت مشخص شده، زوجیت از بین می رود ولی زمان زوجیت قابل تمدید می باشد. زن و شوهر در ازدواج موقت از یکدیگر ارث نمی برند ولی فرزندان متولد شده از این ازدواج به رسمیت شناخته می شوند و حقوق خود را دارند. معمولا دخترانی که ازدواجی نداشته اند برای صیغه موقت نیاز به رضایت پدر خود دارند. اما برای ازدواج مجدد هیچ مانعی وجود ندارد.


انحرافات ازدواج در جامعه ایران

انگیزه ازدواج موقت، برای برخی از مردان صرفا ارضا تمایلات جنسی است. همان طور که گفته شد صیغه موقت در واقع راه فراری برای برخی افراد به وجود آورده است که به کامجویی های متعدد پرداخته و در عین حال تن به یک رابطه متعهدانه ندهند.


بسیاری از افراد به صیغه های یک ساعته روی می آورند، برای آن پول پرداخت می کنند و بعد از یک رابطه جنسی، به سراغ بعدی می روند. در بستر همین روابط یک ساعته امکان انتقال بیماری های مقاربتی از قبیل هرپس، سوزاک و HIV بسیار زیاد می باشد. یعنی فراهم کردن امکان تعدد روابط جنسی بدون شناخت قبلی و به شکل بی بند و بار باعث می شود سلامت اعضای جامعه و بهداشت جنسی آن کاهش پیدا کند.


علاوه بر افراد مجردی که به سراغ صیغه می‌روند بسیاری از مردان متاهل هم به بهانه شرعی بودن صیغه به سراغ ازدواج موقت می‌روند. یعنی در واقع صیغه که برای جلوگیری از انحرافات اجتماعی به وجود آمده است خود تبدیل به نوعی انحراف و روسپی گری شده است. از طرف دیگر رواج صیغه در جامعه نوعی تبعیض جنسیتی نسبت به زنان است و در واقع به نوعی تشویق و ترویج روابط کوتاه مدت که محور آن لذت جنسی مرد می‌باشد، محسوب می‌شود. به  زنان در صیغه به چشم یک کالا نگریسته می‌شوند که تنها میل جنسی مرد را برطرف و در ازای میزان بهره‌مندی مرد، پولی دریافت کنند. برای اطلاع بیشتر از پیامدهای ازدواج موقت کلیک کنید.


موافقان صیغه موقت

موافقان صیغه موقت دلایل خود را برای این کار دارند:


1- جلوگیری از بی بند و باری یا روابط آزاد در جامعه و ایجاد تعهداتی در مقابل همسر موقت


2- صیغه به کسانی که امکان تشکیل زندگی مشترک را ندارند، کمک می کند که نیاز های عاطفی و میل جنسی خود را برطرف کنند.


3- به دلیل اهمیت مسائل جنسی، برخی از افراد ممکن است قبل از اقدام برای ازدواج، توافق کنند که صیغه موقت داشته باشند. در واقع به شناخت پیش از ازدواج کمک می کند.


4- مانع روسپیگری در جامعه می شود.


همانطور که گفته شد تمامی موارد فوق می توانند اهداف خوبی برای صیغه موقت باشند ولی در عین حال همیشه فرصتی برای سوء استفاده از موارد فوق به وجود می آید و در واقع صیغه تبدیل به یک راه کامجویی های متعدد می شود. بهترین راه برای اینکه فشار های عاطفی و جنسی جوانان کم شود، تسهیل شرایط ازدواج می باشد نه باز کردن راه برای سو استفاده های افراد از راه حل های شرعی.


سخن آخر

همان طور که گفتیم، برخی از افراد معتقدند که تا زیر یک سقف نروند، نمی توانند طرف مقابل خود را بشناسند. در واقع طلبیدن یک ازدواج موفق، بهانه ای میشود که برخی از زوجین به صیغه موقت روی آورند. مشاوره قبل ازدواج فرصتی مناسب است تا با استفاده از تست های روانشناسی و بررسی دقیق ویژگی ها، علایق، سرگمی ها و نیازهای زوجین به انتخابی مطمئن در همسر گزینی دست یابید.