وبلاگ روانشناسی

مرجع مقالات روانشناسی

وبلاگ روانشناسی

مرجع مقالات روانشناسی

ارز دیجیتال هارمونی چیست

این پلتفرم در طراحی منحصر به فرد خود دارای یک پروتکل اجماع، یک سیستم شادرینگ منحصر به فرد، قابلیت همکاری بین زنجیره ای و Distributed Randomness Generation یا به اختصار DRG است که عامل اصلی عملکرد بی‌نظیر آن تلقی می‌شود. مکانیزم فنی منحصر به فردی که پلتفرم ارز دیجیتال هارمونی به کار می گیرد، فرآیند شاردینگ (Sharding) است. سیستم شاردینگ بر کارآمدی تراکنش‌ها و لایه های اجماع در اکوسیستم هارمونی تمرکز دارد. هارمونی برای پشتیبانی از 250 اعتبارسنج از shard 0, shard 1, shard 2, و shard 3 استفاده‌ می‌کند. این سیستم اساساً عملکرد و ظرفیت پردازش پلتفرم را برای تجربه تراکنش سریعتر، ایمن تر و کم هزینه تر افزایش می دهد.


اجماع FBFT

اجماع FBFT یا Fast Byzantine Fault Tolerance مکانیزمی است که فرآیندهای ارتباطی را بر روی بستر ساده می کند. این مدل تضمین می کند که تعیین اعتبارسنج ها در شبکه با تعداد توکن های موجود مشخص می شود. به عبارت دیگر، افزایش تعداد توکن های متعلق به خود شانس بیشتری در انتخاب اعتبارسنج ها ایجاد می کند که نیاز به رأی گیری را از بین می برد. این طرح دارای فرایند ساده چند امضایی است.


ارتباطات Cross-Shard

ارتباطات Cross-Shard یکی از ویژگیهای اصلی فناوری ارز دیجیتال هارمونی (Harmony) است که معمولاً میزان پیچیدگی های ایجاد شده در حین اجرای پروتکل ارتباطی پلتفرم را کاهش می دهد. این سیستم بر یک جدول هش توزیع شده و پروتکل مسیریابی با نام Kademlia متکی است. این مفهوم سیستم ارتباطی درون شاردها را تسهیل می کند زیرا به گره های درون یک شارد اجازه می دهد تا اطلاعات خود را از طریق شناسه شارد ارسال و دریافت کنند. بدین ترتیب، از نیاز به ارسال اطلاعات به شارد های دیگر خلاص می شود.


Distributed Randomness Generation یا تصادفی توزیع شده (DRG)

مدل DRG مستلزم این است که اعداد تصادفی تعیین گره ها را به شارد تقسیم کنند. این یک راه حل شاردینگ مبتنی بر تصادف است که از اعداد تصادفی تأیید شده برای تعیین میزان شارد برای هر گره در شبکه استفاده می کند.


مطلب مفید: رمزارز یا کریپتوکارنسی : پول آینده ، طلای دیجیتال


ادغام ارز دیجیتال هارمونی (Harmony) با اتریوم

هزینه بالای گس (Gas) در شبکه اتریوم باعث محدودیت های زیادی برای توسعه فناوری های خاص در اکوسیستم شده است. حتی رشد بلاک چین نیز تحت تأثیر قرار گرفته، چون کاربران نمی توانند هزینه بالای گس (Gas) خود را بپردازند تمایل دارند به سایر گزینه ها روی بیاورند. شبکه اتریوم به دلیل قابلیت مقیاس پذیری محدود قادر به پشتیبانی از برنامه های غیرمتمرکز نیست. بنابراین، هارمونی در عملکرد منحصر به فرد خود به دنبال رفع این چالش ها در شبکه اتریوم بوده است. این پلتفرم یک پروتکل مقیاس پذیر مطلوب نسل جدید مبتنی بر شاردینگ را برای کاهش محدودیت های اتریوم معرفی کرده است. از این رو، یک پلتفرم امن و کارآمد برای میزبانی در بلاک چین اتریوم فراهم می کند و قادر به پشتیبانی از برنامه های غیر متمرکز است.


توکن ONE


توکن ONE توکن بومی بلاک چین ارز دیجیتال هارمونی (Harmony) است که میزان قابل توجهی از فعالیت های اجرا شده بر روی پلتفرم را کنترل می کند. نام توکن (ONE) از شعار پلتفرم، یعنی: “For One and For all” گرفته شده است. این توکن برای ایمن سازی شبکه، انجام تراکنش‌های درون شبکه و همچنین به عنوان پاداش کاربران پلتفرم استفاده می شود.


این پلتفرم امکان ورود آسان و مطمئن اعتبارسنج ها به پروتکل را فراهم می کند. این اعتبارسنجان بسته به بخشی از یک توکن که در آن قید شده است، پاداش دریافت می کنند. آنها به صورت درصدی از توکن پاداش دریافت می کنند. سهامدارانی که با هدف دستکاری در تراکنش‌ها، دو پیام امضا شده برای یک بلاک می‌فرستند یا در اصلاح double sign می‌کنند، بخش زیادی از سهام خود را از دست می دهند و از شبکه حذف می شوند. توکن ONE برای خرید در صرافی مشهور ارزهای دیجیتال، یعنی صرافی بایننس در دسترس است. توکن وان بیشتر توسط ساکنان کشورهای خارج از ایالات متحده ترجیح داده می‌شود. در همین حال، ساکنان ایالات متحده این امکان را دارند که توکن ONE را در Gate.io نیز خریداری کنند.